torsdag 18 februari 2010

Nu är Rom bokat också!

Jag fick veta igår att vi åker till Rom i augusti! Det är en stad jag alltid velat se så länge jag kan minnas. Precis som Paris så känns det också som en väldigt romantisk storstad med massor av sevärdheter som man bara måste ha upplevt på plats.
Kul att kunna "bocka av" ytterligare ett viktigt resmål på sin måste-resa-till-lista. =)
Igår var det bokklubbsmöte igen. Vi bestämde träff på neutral mark, på Tant Ancis och fröken Saras, för att testa något nytt. Det känns som att vi börjar få kläm på det här med bokdiskussionerna till slut. Vad finns det egentligen för dolda budskap och undermeningar i en bok? Det är faktiskt inte alltid en så självklar fråga att besvara ...
Jag får välja bok till nästa gång, som jag önskade. Tyvärr visade det sig att mina tre första alternativ samtliga var tillfälligt slut på alla sajter, typiskt... Nu blev det Boktjuven av Markus Zuzak, hoppas den blir bra ändå!
Så här känner jag mig idag. Borta i lite feberdimma... Hoppas verkligen jag inte blir sjuk igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar