lördag 13 februari 2010

Dan före dan ....

Egentligen var det tänkt att jag skulle spendera den här lördagskvällen, dan före alla hjärtans dag, själv. Andreas berättade tidigare i veckan att han hade fest med fotbollslaget. Men, när han ringde tränaren tidigare idag fick han veta att han var en hel månad fel ute, festen är 13 mars... Så nu får jag sällskap på filmkvällen! :) Som vanligt när jag vet att jag ska äta ensam vill jag gärna äta något som jag tycker är gott men som finns på A:s lista över sånt han inte äter. Jag hade bestämt mig för sushi, som jag varit sugen att prova ett tag nu. Trots att A inte ska på fest fick jag sushi ändå, A tog en pizza. Snällt av honom. Nu väntar godis och en av följande tre filmer: Paris med Juliette Binoche (för att komma i stämning inför resan), Public Enemies med Johnny Depp eller Brustna omfamningar med Penelope Cruz. Just Almodovars filmer har blivit en annan tradition när det gäller filmer jag ser då A är borta. Det är en speciell skön spansk känsla i hans filmer som jag tycker om (men den blir det nog inte ikväll kan jag tänka mig ...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar