lördag 27 februari 2010

En fin skylt som lockar och välkomnar ...

Jag har funderat lite på vikten av att ha en snygg skylt. Är det troligare att jag går in i butiken om det är en fin skylt? Inte nödvändigtvis ... I alla fall inte på samma sätt som en lyxig förpackning gör att jag vill köpa varan, eller ett snyggt skyltfönster lockar mig att stanna till och göra ett besök ... Men, om det istället var en ful skylt, skulle jag då låta bli att gå in bara därför?? Kanske ... Jag skulle kanske inte ens märka att det var något där och bara gå förbi. Det undermedvetna styr oss mer än vi vill erkänna och det är smarta handlare väl införstådda med och snabba att utnyttja. Härligt och spännande tycker jag! Marknadsföring finns i allt företaget gör, eller inte gör. Jag läste i Westanders PR-handbok 2009 att om du skriver in ditt företags namn på Google och inte finns med bland de första träffarna, då finns du inte. Då är det dags att lägga lite mera pengar i sin marknadsföringsbudget. Hårt, men sant... syns inte, finns inte ... De här skyltarna är exempel som jag tycker är väldigt fina, som alltid fastnat på min näthinna när jag gått förbi. Men, de flesta av butikerna bakom skylten har jag faktiskt aldrig besökt. Café Rakknivens egg betyder denna (fritt översatt av mig). Jag förstår den inte riktigt, men den är väldigt fin och för ett ögonblick känns det som att jag är i Paris...
Jag ska inte ljuga för er... Här har jag faktiskt varit, flera gånger ... =) Skylten för tankarna till filmen Chocolate och precis som i filmen har de även här alla möjliga olika smaker och färger på pralinerna, och så har de min favorit, fransk nougat. Bara genom att titta på skylten förstår jag att det luktar väldigt gott av kaffebönor i den här butiken ...Enkel och stilren skylt som ger ett exklusivt thailändskt intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar