onsdag 31 mars 2010

Träffade unga aktiesparare igår

Andreas fick en inbjudan från Unga Aktiesparare att delta på deras introduktionskurs för att bli en bra aktiesparare. Intressant tänkte jag och hakade på! =) Det var inte så spännande som jag trodde och hoppades på ... För det första var mycket av informationen sådant jag redan visste från tiden på Nordea och licensieringen jag fick där. För det andra så var det inte direkt stora retoriker som höll i presentationen, om man säger så... Ja, ja, man får inte ha så höga krav alltid... Jag fick i alla fall en del matnyttiga tips under den två timmar långdragna föredragningen. Till exempel att sätta riktmärken; vid +30% säljer jag av en del för att ta hem vinsten, vid -10 säljer jag hela innehavet, tar förlusten och satsar i något annat istället. De pratade även om vilka nyckeltal som är viktigast att titta på vid jämförelser (kan bara jämföra aktier inom samma bransch). Igår var det även en stor dag för min gulliga systerson som blev 3 år! Grattis till dig Edvin!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar