onsdag 10 mars 2010

Multitasking ...

Det var internationella kvinnodagen i måndags och jag firar hela denna vecka med att demonstrera min kvinnliga förmåga till att göra många saker samtidigt ... Ikväll har jag lagat mat, diskat, städat, tvättat, kokat sylt och samtidigt agerat hundvakt ... för att räkna upp en del av mina bestyr... På jobbet är det rätt mycket att stå i just nu också, många bollar i luften, vilket jag trivs perfekt med! Roligast är att jag fått i uppdrag att representera verket på ett seminarie nästa fredag-lördag i Stockholm. "Grävardagarna" kallas det och anordnas av och för journalister. Jag ska förutom att stå i vår monter och möta kunderna, även delta i en paneldebatt där jag på 20 minuter ska presentera hur jag på bästa sätt letar så mycket information som möjligt om ett företag. Anledningen bakom uppdraget är bland annat att journalisters arbete mer och mer kommer att bestå i grävande då privatisering av företag blir allt vanligare. De kan inte längre luta sig på offentlighetsprincipen för att få sin information då till exempel skolor och sjukvård bedrivs av privata aktörer. Jag tycker att det är intressant att media oftare fokuserar på grävande journalistik. Det är viktigt att det finns några som granskar företag, kommuner och myndigheter och upplyser allmänheten om vad som egentligen sker bakom kulisserna. Det finns många exempel på detta och närmast i tanken som den sundsvallsbo jag är, är nog hur ST avslöjade att landstingets nytillsatta personalchef var jagad av kronofogden ... Bra jobbat! Jag har en ny punkt till min att-göra-lista detta år:
  • underhålla mina excelkunskaper genom att göra övningsuppgifter med jämna mellanrum.

forts. följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar