lördag 6 mars 2010

Solsken, solsken, solsken hela dagen!

Vilken härlig dag det har varit! Solsken, solsken, solsken hela dagen! Vi har tankat rejält med d-vitamin på en lång promenad som bland annat tog oss ner till Jocke för att lämna en liten överraskning i hans postfack och som slutade med ett besök på Stenstans bageri, där vi köpte brownie och blåbärsbakelse som vi delade på och fikade hemma sen. Ett litet genrep för alla bakelser vi ska fika på caféer i Paris.
Det verkar gå bra för Stenstans bageri. När vi var där var det fullt med folk som kom in för en fika. Det är jättekul att det går bra för det stället tycker jag! De har nämligen riktiga bakelser där, och genuin fikaatmosfär, inte bara några torra kakor som på Barista till exempel...
Jag har skottat idag också. Eller hackat is, kanske jag ska säga... på vår parkering ... så nu sitter jag nedsjunken i soffan, lite hungrig och hoppas att mitt middagssällskap snart kommer hem från hockeymatchen.
Så här grått och trist såg det ut förra helgen (fast bilden är ganska fin ändå tycker jag). Hoppas vi sett det sista av det vädret! Nu vill jag bara ha solsken och många plusgrader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar