söndag 14 mars 2010

Lycklig söndag!

Ännu en helg med strålande sol, det är underbart! Jag vill bara vara utomhus hela tiden! Jag vaknade tidigt och kände redan då att jag måste ta mig ut i det fina vädret, så klockan åtta klev jag upp, tog med mig min ipod och gick på dagens första promenad. Andreas hade lagfest igår så han fick sova... På väg hem kom jag på att det skulle vara gott med nybakat bröd till frukost. Det är en lyx man unnar sig lite för sällan, eller om det beror på lathet kanske..?
Efter frukost i bästa hotellstil drog jag med mig Andreas ut på nästa promenad. Hemma igen körde jag totalrenovering av mig själv. Det blev skrubb, ansiktsmask, hårinpackning och fotfilande så nu är jag alldeles mjuk igen. Söndagar har blivit lika med mathandlingsdagar för oss så efter ett tags softande var vi ute på vägarna igen. Vi struntade i bilen, tog ryggsäckar och promenerade till affären istället. Nu tror jag inte att det blir någon mera promenad för idag i alla fall, snart ska äta middag hos Andreas föräldrar men först tänkte jag hinna med lite research för jobbet...
Resten av helgen i korthet:
Fredagkväll inleddes med lite dramatik när Elsa var milimeter från att välta ett glas med rödvin (hon hoppar upp på bordet, glider på duken och glaset vickar till men stannar sen på sin fot). Den slutade dock som så många gånger förr ... båda två somnar i soffan innan klockan hunnit bli elva... =)
Lördag morgon innebär yoga. Vi vaknade redan klockan sju, inte så konstigt egentligen efter att ha sovit si sådär åtta timmar (inkl. soffsovande haha). Jag hann med en sväng på stan efteråt, hittade två fina skor på Nilson och linnebyxor på MQ som jag vill ha. Det blev inget köp ändå, i alla fall inte nu. Köpte skrubb, skrubbvantar och ansiktsmask istället. Andreas hade sin första träningsmatch och då måste man ju visa sitt stöd så jag trotsade kalla vindar och tittade i alla fall på första halvlek, då ledde de med 2-0 så jag gav upp och gick hem till värmen istället. Resten av kvällen för min del bestod av godis, filmen "Dumpa honom" och mat från White Tiger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar