onsdag 24 mars 2010

Att-göra-lista

Jag tycker om att-göra-listor. Särskilt den delen när man är klar med något och kan sätta en bock efter. =)
Eftersom jag har så dåligt minne är det skönt att veta att jag inte behöver ha allt i huvudet hela tiden. Det blir lättare att prioritera också när det finns i skrift ... Det är bara att läsa på listan och välja. Just nu har jag massor av sysslor att fixa, både på jobbet och hemma. En tavla ska lagas, påslakan ska sys ihop, present till Edvin ska handlas, Parisresan ska planeras, våffelsmet ska vispas, styrkort ska färdigställas och tvätten ska hämtas ...
Paris imorgon, 16 grader och regn. Jag hoppas verkligen att det inte kommer att regna när vi är där. Det finns inte med i min bild av när vi flanerar längs Seine, då är det soligt ...
Utsikt över Barcelona från berget Montjuic, november 2009. Bilden tagen av: parkbänk.
Jag hade länge haft en idé att jag ville ha en bild där vi inte tittar rakt in i kameran. Det blir inte lika privat och vi blir en del av motivet på ett bra sätt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar