söndag 21 mars 2010

Rå komedi, kändiskavalkad och vårvärme

Utsikten från mitt hotellrum, en regnig fredag. Självklart skulle jag ha tagit en solig lördag-bild. Men, då var jag fullt upptagen av shopping!
Det känns som att torsdag var för en evighet sedan, mycket har hänt de senaste dagarna och framför allt har det varit superkul!
Efter jobbet på torsdagen gick vi till Stekhuset. Jag ville bjuda Andreas på middag som en del av hans födelsedagspresent, som huvudsakligen var biljetter till Raw Comedy club på Stadshuset. Timrå hade match samtidigt så Andreas var inte så nöjd över tajmingen och vi hade inte så höga förväntningar på att bli roade ... men det blev vi! Jag skrattade så att jag hade ont i käkarna när showen var slut 2,5 timmar senare. =)
Fredag kl 05:38 väntade en taxi här utanför och sedan 06:08 tåg ner till Stockholm. Framme var det en del strul innan vi kom på plats i Radiohuset. Till att börja med visste inte receptionen att det var något seminarium, (riktigt usel intern kommunikation kan man säga) och våra paket som vi skulle hämta på JMK visste ingen heller något om...
Det bådade inte gott och vi var båda lite förvånade över att det var så få som överhuvudtaget visste något om det som ändå pågick precis framför ögonen på dem.
Men, det blev bara bättre och bättre. Vi fick vår plats och, efter en del tjat, en internetuppkoppling. Folk började strömma till och det visade sig att Radiohuset är ett riktigt bra tillhåll om man vill se kändisar. Det vimlade av dem ... Johan Glans, Tomas Di Leva, Erik Haag, Jan Guillou, flera välkända nyhetsuppläsare osv osv.. Även en del politiker så som Lars Lejonborg och Leif Pagrotsky (som jag fick en pratstund med!) och slutligen vår statsminister Reinfelt med livvakt, som plötsligt stod vid vårt bord när jag tittade upp från datorn! =) Blev så ställd att jag inte kom mig för att säga hej innan han fortsatte... Jag skulle ju naturligtvis ha reagerat snabbare och bett att få ta en bild tillsammans. Men, men, får ta det nästa gång vi ses he he =)
Min presentation på fredagens paneldebatt gick jättebra! Det blev fullsatt, ca 150-200 personer men märkligt nog infann sig aldrig någon nervositet innan. Jag hade förberett mig till max och kunde som tur var även besvara alla frågor jag fick från moderator och åskådare. Jag tyckte att jag fick fram vad jag ville ha sagt utan att det lät överdrivet och uppenbart som reklam (som vissa andra deltagare)...
Innan tågfärden hem på lördagkväll hann jag till min stora glädje med ett besök på både Mango och Top shop! Blev två toppar, ett skärp, två tröjor, en blus och en väska innan jag var klar. Jag tror att jag hade lite syrebrist i hjärnan p g a för lite mat, för tung packning och för varma kläder för det underbara vårvädret (+10), som kan ha påverkat mina beslut, men lycklig var jag!
Incheckad på hotellet, fredag kväll, och glad att min presentation gick så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar