torsdag 11 mars 2010

Felhörningar ...

Jag är rädd att min hörsel blivit sämre den senaste tiden. Det händer allt oftare att jag hör helt fel. Eller vad sägs om följande: Påstående: gratis inträde för alla tjejer på Dragons hemmamatch. De 100 första får en ost...? Ja, det var vad jag hörde alltså. Rätt ord hade varit ros, de 100 första besökarna får en ros. =) Påstående: Jerzy, du växte upp i kolan ...? Jag funderade ett tag vad reportern menade med kolan, sen fick jag fråga A ... Han förstod inte alls vad jag pratar om. Jerzy är uppväxt i Polen. Påstående: tennisspelaren xxx (har dåligt namnminne också) ska delta i Kävlinge. Åh, vad roligt, Kävlinge, där har ju M jobbat! säger jag ... Ja, det är sant, säger A, fast xxx ska vara med i en challenge, inte Kävlinge... A tycker inte att jag ska vara så orolig. Vi hade låg volym på tv:n... Men, han hör ju inte fel ...? Dags att inse att man börjar bli gammal...? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar