söndag 28 mars 2010

Finfrämmande från Malmö!

I helgen har vi haft besök av våra fina vänner Mia och Andreas från Malmö. Det blev middag på restaurang och sen vin och kladdkaka med glass hemma hos oss, riktigt trevligt var det! Mia är en förebild för mig när det gäller att ta bra bilder, hon är verkligen jätteduktig. Jag berättade att jag ska gå fotokurs för nybörjare och då kom vi på att jag ska köpa hennes Canon 400 D systemkamera för hon har ändå tänkt köpa en ny. Det blev en perfekt lösning för båda, hon får pengar till att sponsra en ny kamera och så har jag helt plötsligt en systemkamera som jag kan ta med till Paris på torsdag! =) Vi skulle bjuda dem på lunch idag men eftersom det är söndag = storhandling av mat-dagen för oss fick vi gå på kvarterskrogen istället... En soft dag har det varit, vi har kollat på roliga kattfilmer, promenerat och eventuellt planerat för gemensam semester i Köpenhamn i sommar! Ikväll har jag studerat Pariskartor och lagt upp ett "schema" för oss. Tyvärr verkar det som att det ska regna precis hela tiden ... Men, men, det blir toppen ändå tycker jag! Förutom Eiffeltornet, Moulin Rouge, Sacre-Coer, Louvren och Notre Dame blir det förhoppningsvis en tur i pariserhjulet i Tuilerierna, besök på inhemsk marknad och promenader och fika på caféer i Quartier Latin och en del flanerande kring Seine. Jag funderar på att vi ska gå på jazzklubb någon av kvällarna också... Längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar