måndag 12 april 2010

Jag är ingen rebell, jag vill bara lära mig!

Första omgången i min fotokurs är avklarad och tyvärr måste jag säga att jag är besviken... Jag kanske hade för höga förväntningar inför, men jag tycker inte om att få svar som "det ska du veta", "det får du läsa på själv" eller "det har jag aldrig funderat över" när jag frågar något på en kurs. Då förväntar jag mig ett svar. Det är väl därför han är lärare och jag elev?? Läraren frågade om jag var en rebell (anspelat på min kamera som heter Canon Rebel) för att jag ifrågasätter så mycket. Jag är inte alls någon rebell, jag vill gärna lära mig och frågar därför när jag inte förstår. Till nästa gång tänker jag googla på exponering, bländare och skärpedjup m.m. och plugga på mina Scott Kelby-böcker och kamerans instruktionsbok så kan jag förhoppningsvis hänga med bättre i hans snack. Men, jag har även tips på läxläsning till vår lärare. Det kanske skulle vara en bra idé att ta en kurs i pedagogik, retorik och social kompetens för det är något en lärare ska veta tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar