tisdag 13 april 2010

Har bokat in en jobbintervju idag! =)

Det kom helt oväntat... men en mycket trevlig överraskning... =) Telefonen ringde och en kvinna presenterade sig som Åsa från SPSM i Örebro. Hon sa att jag sökt ett jobb som informatör hos dem och undrade om jag fortfarande var intresserad. Hm, har jag? Tänker febrilt och försöker komma på vad jag sökt för jobb i Örebro? Kan hon ha ringt fel kanske? Det hade hon inte, tjänsten är i Härnösand och då kopplar det äntligen för mig! Den tjänsten vet jag ju att jag har sökt. =) Jag kanske inte gjorde det bästa första intrycket, förvirrad som jag är, får ta igen det på intervjun i Stockholm på tisdag istället. Håll tummarna för mig! Konversation vid middagsbordet ikväll: A: Jag hörde Train på radion idag (...) kul att de spelas lite mera så att de inte lägger ner bandet i brist på framgångar. U: Tänk om band bytte medlemmar som de gör i hockey- och fotbollslag? A: (tittar på mig som om jag var skvatt galen...) U: Men, allvarligt, jag kan komma på flera fördelar! A: Det finns inga fördelar. U: Jo, men alltså då skulle inte bandmedlemmarna behöva tröttna på varandra, så kan de fortsätta i all evighet. Börjar någon bråka så kan de bara välja en annan artist istället, det skulle ju vara jättesmidigt! Och de skulle säkert utvecklas mycket mera om de omgav sig med nya personer varje år, byta genre och så... (Jag börjar spekulera vidare i hur bytena ska ske och hur de löser det ekonomiskt) blir dyrare ju fler medlemmar bandet har så klart... Kanske kan artisterna vara sponsrade som i sportens värld, ju bättre artist desto dyrare prislapp? A: Du har i och för sig rätt att tycka vad du vill... Men det där var en knäpp idé... ;) (jag bryr mig inte riktigt och diskussionen fortsätter om huruvida det inte skulle vara tillåtet att byta lag inom sport istället...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar