måndag 3 maj 2010

Två steg längre in i vuxenlivet ...

Igår tvättade jag våra fönster. Det är något jag funderat på länge då sikten var närmast obefintlig men på något sätt kommer det alltid roligare saker emellan. Fönsterputsning är inget jag brukar ägna mig åt om det inte är flyttstädning, men jag vill inte flytta än så då fick jag tvätta ändå till slut... Rolig kommentar från Andreas när jag tagit fram hink, trasor och fönsterputs: -Men, har du läst någon instruktion hur man ska göra då? -Vadå, instruktion??? De är smutsiga och ska bli rena (renare i alla fall), hur man gör är väl oväsentligt? Eller? =) Jag läser aldrig instruktioner, (finns det ens för fönstertvätt, vem har i så fall skrivit den?) tycker mer om att prova mig fram, då lär man sig varför man ska eller inte ska göra på ett visst sätt. Jag köpte nya gardiner till sovrummet igår också, havsros från Åhlens. Och, sen strök jag gardinerna innan jag hängde upp dem! I vanliga fall brukar jag bara hänga upp dem och låta den naturliga tyngdkraften lösa saken ... Men, jag fållar fortfarande gardinerna med säkerhetsnålar i alla fall, mycket praktiskt och enkelt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar