torsdag 6 maj 2010

Stegjakten har börjat ...

I lördags började vi med stegräknartävling på jobbet. Tävlingsmänniska som jag är, tar jag detta på allra största allvar. Så fort jag kliver upp på morgonen åker den lilla mojängen på och tvångsmässigt kollar jag flera gånger under dagen om jag fått några steg. Låter det jobbigt? Det är det också =) Tur att det bara är en månad! Positivt är det i alla fall att jag får tillfälle att röra på mig extra mycket denna månad. Jag går lunchpromenader, lägger in fler träningspass och i helgen ska jag och Andreas ha "träningsläger". Två pass per dag plus promenader, nyttig mat och inget godis är vad som gäller för kommande helg. Men, det kan ju även gå till överdrift ibland... Idag satt jag allvarligt och funderade på att skriva ut en beställning som skulle faxas, istället för att faxa via datorn, bara för att få tillfälle att gå de extra stegen till skrivaren... Som tur var tog mitt miljösamvete över och jag insåg hur dumt det skulle vara att slösa på våra träd bara för att få några extra steg... de kan jag ju få ändå! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar