torsdag 27 maj 2010

Fredag imorgon igen! Vad hände??

Denna vecka har avverkats i raketfart hittills och helt plötsligt är det fredag igen. Jag har i och för sig inget emot helger men jag undrar om någon inte råkat trycka in knappen för snabbspolning framåt ...? Förra helgen hade jag finbesök av Moa och Johanna. Det hade kunnat sluta illa på grund av ett felaktigt tågval men till slut och som tur är, kom de fram båda två i alla fall.

På lördag gick en runda i stenstan - shoppade loss på apoteket gamla som vi börjar bli - innan vi tog bilen ut till hamnstugan på Spikarna. Som synes åt vi räkmacka och jag lekte paparazzi.

Det blev massor av tjejsnack, det vill säga kloka, insiktsfulla diskussioner om sex, relationer, skamträffar och tänder!? Extra intelligenta blev inläggen efter ett antal av dessa drinkar.

Söndag blev det förklarligt en sovmorgon (efter drinkarna hamnade vi på Oscar och dansade till 4 på morgonen) och sen frukost innan det var dags att skjutsa tjejerna till (rätt) tåg. Söders spelade match senare den dagen, jag följde med Andreas dit och det var riktigt kul! Dock mer på grund av att hela gänget var där snarare än den stora fotbollsunderhållningen ... =) Måndag var jag rejält trött hela dagen. På kvällen sprang jag vårrusets sträcka som genrep inför tisdagen för att skaffa lite hålltider och sen blev det även promenad med söta vovvar innan jag kunde slänga mig i soffan. Tisdag var jag lite nervös men ändå taggad inför loppet! Det kändes bra att jag testsprungit dagen innan och jag försökte att inte bry mig om andra utan bara genomföra mitt vårrus. Det gick bra! 24.40 sprang jag i mål på, bästa tiden av mina 70 kollegor så nu är jag nöjd och laddar för ännu bättre tid till nästa år! =) Onsdag kväll var det dags för föreningsstämma i vår bostadsrättsförening. Det är kul att träffa sina grannar och fika och särskilt kul var det att lyssna till provokationer och indignerade pensionärer som tog chansen att säga sitt... Ikväll var det enhetsaktivitet på jobbet. Kluriga lekar, god mat och trevliga kollegor. Extra kul var det att se Carro igen! Jag saknar hennes humor och sarkasm faktiskt, det är roligt att ha någon att munhuggas med på jobbet (men säg det inte till henne, haha..). =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar