söndag 30 maj 2010

MC:ns dag igår, mors dag idag

Jag glömde faktiskt den viktigaste nyheten sist... Jag har fått förlängt igen! Året ut denna gång. Tur för mig det för det regnar inte direkt roliga jobb över Sundsvall nu...
Igår var det MC:ns dag i Sundsvall. I 1000-tal kom de i kortege på E4an precis när jag och Andreas promenerade ner till city, jag hade kameran i ryggsäcken, vilken lycka!
Ricky och Lina med sin fina röda motorcykel och matchande ställ var så klart med idag, men bara tur att jag hann fånga dem innan de passerade.
Det verkar som att image är viktig för dessa mc-fantaster. Det var i alla fall den mest sammanbitna och tuffa kortege jag beskådat tidigare. Say cheese! ...nähä, inte det?
Några stillastående cyklar fotade jag också. Häftiga! Fast jag håller med en okänd kommentar i folkvimlet, "då skulle jag hellre lägga pengarna på en båt". Kanske fel kommentar att säga omgiven av dessa människor, men han var ärlig i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar