onsdag 20 januari 2010

Sitter tillbakalutad i soffan och njuter av träningsvärk

Det är faktiskt en av de bästa känslorna att känna att man tränat riktigt hårt och sen bara kan slappna av... Jag tycker om att utmana mig själv. Eftersom jag inte har något inplanerat för kvällarna denna vecka bestämde jag i söndags att jag ska träna varje kväll. I måndags var det ett av mina favoritpass på Ego, Africanpowerdance. Jag känner mig förflyttad till Afrikas kontinent då övningarna heter "bära vatten på huvudet", "röra i grytan", "elefanten" och liknande. Igår tänkte jag träna själv på gym och hade sån tur att jag hann vara med på en genomgång med instruktör. Förut har jag mest gått omkring och dragit lite i spakarna utan att förstå hur maskinerna fungerar. Jag blev så inspirerad att jag ställde in mitt pumppass för att köra gym ikväll också! Vilken skillnad det kan göra när man förstår och framför allt känner varför man ska göra övningarna. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar