tisdag 19 januari 2010

Inspirerad av Feng Shui

Jag började läsa en bok i fredags, "Rensa i röran med Feng Shui" av Karen Kingston. Precis som det låter handlar den om att man ska göra sig av med allt onödigt och bara omge sig med det man verkligen älskar. Röra tar mycket energi och skapar negativa tankar. Både jag och Andreas brukar vara väldigt duktiga på att rensa eftersom, men det finns alltid mera ändå. Enligt Kingston använder vi bara 20 % av vår garderob, resterande 80 % skulle man alltså kunna kasta. Kan det verkligen vara så för en klädfantast som mig? Jag gjorde ett försök igår i alla fall och jag struntade i alla sentimentala skäl att behålla något. Det resulterade faktiskt i en stor hög med kläder och efteråt känns det riktigt skönt! Nu kan jag fylla på med nytt, haha :) Inspirationen spred sig i söndags till Andreas också så vi gick upp på vinden och lekte tornado... Sen fortsatte vi med förrådet i källaren också... Vilken känsla av frihet det är att göra sig av med saker. Jag rekommenderar alla att göra det samma genast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar