söndag 24 januari 2010

Rastlös ...

Att jag tycker om när det händer saker är ingen hemlighet. Men, ibland skulle det vara så skönt att bara sitta i soffan en hel dag och läsa en bok eller titta på film eller nå´t. Problemet är att jag blir rastlös av att sitta stilla, det blir som myror i benen och jag kan inte slappna av på riktigt om jag inte först gjort något annat av dagen. Idag är en sån dag när jag inte har något särskilt som ska göras, förutom födelsedagskalas för A:s mamma ikväll. Jag hade kunnat ta det lugnt hela dagen men, istället har jag städat, tagit en promenad till återvinningscentralen, slagit in paket, veckohandlat mat och sen tagit en runda på stan. Nu sitter jag däremot välförtjänt i soffan och softar. :) Igår åkte vi iväg med alla grejor vi sorterat ut i förra veckans rensning. Det blev några hundralappar på Fyndlagret och Erikshjälpen blev väldigt tacksamma för alla påsar med kläder. Nu kan vi verkligen säga att vi inte har något hemma som vi inte använder, skön känsla faktiskt. Vi var på hockey igår också. Mitt AIK vann över A:s Timrå med 3-2! Riktigt rafflande match och jag får som vanligt ont i magen av all spänning. Tur att det gick vägen denna gång! Fast A var så klart lite ledsen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar