torsdag 21 januari 2010

Jag har fått ett plåster...

...och jag är riktigt stolt över mig själv!
Idag har jag varit på sjukhuset och lämnat blodprov som blivande blodgivare. Redan i väntrummet började jag känna panik över situationen, det pirrade rejält i magen, känslan från förra besöket gjorde sig påmind. Men, jag är envis och när jag väl har bestämt mig för något, ja då ska jag bara genomföra det. Så, jag fokuserade blicken på en den blodfria receptionen, bet ihop och tänkte på de jag kanske kan hjälpa i framtiden istället. Första steget avklarat, som sköterskan uttryckte det.
Jag tog en rask promenad uppför backarna till sjukhuset och tillbaka. Det får räcka som träning för idag känner jag. Kanske att det blir pump imorgon efter jobbet, innan vi ska träffa vänner för middag på Invito.
Nu ska jag mysa lite med min söta lilla katt som lagt sig till ro på min mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar