söndag 31 januari 2010

Långväga planer ...

Det känns som att jag har frusit hela helgen. Nästan -20 och blåst eller snöstorm verkar vara det enda väder vi har att välja på just nu. Tråkigt. Då är det lätt att börja längta bort (för att använda en klyscha)... Jag och A har diskuterat eventuell resplan för vår USA-resa nästa år. New York blir det i alla fall, och Las Vegas, L.A. och San Fransisco. Miami borde man väl åka till men det ligger längst ner på önskelistan tror jag. Det finns så många platser i världen jag vill se, borde skriva en lista som jag förhoppningsvis kan bocka av eftersom. =) Tanken lockar även just nu på en mer permanent resa så som en flytt till ny stad. Jag vet inte om det någonsin kommer att bli något av dessa planer men i så fall är det Göteborg som ligger bäst till. Jag har bott i Sundsvall i snart åtta år och det händer inte så mycket nytt här. En större stad skulle definitivt öka utbudet av roliga jobb. Det är även en utmaning att starta om i en stad där man inte känner någon sedan tidigare. Det gäller verkligen att vara framåt och ta kontakt. Spännande tanke! Men som sagt, får se om det kan bli verklighet också. Vi är ju två om det beslutet...

I övrigt har helgen varit lugn. Tack vare det har jag återhämtat mig nästan helt från veckans förkylning. I fredags gjorde vi lax med en blandning av färskost och västerbottensost och hemmagjort potatismos till det, blev jättegott faktiskt. Största händelsen var nog att jag köpte en Ipod Nano idag, en grön! Den sitter i laddning just nu, längtar tills jag kan sätta igång och ladda den med låtar! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar