måndag 27 september 2010

Jag borde inte åka hem

Efter att ha fått stå och trängas på buss och tåg i tre timmar p g a tåghaveri på hemresan från Örebro igår har jag dragit slutsatsen att jag inte borde åka hemåt helt enkelt. Det gick ju inte så bra för oss på väg hem från Italien senast heller... När jag stod där med trötta ben och hungrig mage insåg ändå att det alltid finns de som har det värre. En gammal kvinna i tågvagnen framför mig till exempel, som helt plötsligt fick en hård kabinväska i huvudet när den rasade ner från hatthyllan, stackars henne, som tur var tror jag att det slutade väl ändå... Dessutom hade Andreas köpt choklad och skrivit ett litet meddelande om att jag varit saknad, så söt han är! Helgen i övrigt var lyckad och vi lämnade faktiskt Örebro i det skick det var när vi kom på fredagen. =) Shop-a-holicen i mig fick så hon teg, det blev två paraplyn (det regnade hela tiden), en klänning, en kofta och nya strumpbyxor. Slottsvandringen får vänta tills nästa gång, man bör alltid spara något att se/göra för att säkert komma tillbaka tycker jag. Tyvärr glömde jag kameran och de två bilder jag har i min kameramobil vågar jag inte publicera på grund av olämligt innehåll. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar