måndag 21 juni 2010

Dagens fråga

Skulle du hellre vilja bo i ett fint hus med utsikt över det fula huset eller bo i det fula huset med utsikt över det fina?? Det är en intressant fråga tycker jag men jag har fortfarande inte kommit fram till något bra svar (förmodligen skulle jag väl renovera om jag bodde i det fula huset, men det är inte det som är poängen med frågan). Igår kväll var jag och Andreas ute på en liten promenad i solskenet längs Selångerån. Upprustningen av norra strandkanten är inne i slutskedet och det kommer nog att bli väldigt fint när det väl blir klart med parkbänkar, grönt gräs, blommor och basketplan men, när man sitter där på parkbänken och njuter så ser man rakt över på den tråkiga fula kajkanten med asfalt och möjligtvis ett och annat ogräs. Det förstör den fina bilden liksom ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar