lördag 5 juni 2010

Bilder från veckan som gått & berättelse om en sann hjälte

Helg igen! Jag känner att jag varit dålig på att uppdatera bilderbloggen på senaste tiden ... Men det är så mycket spännande som händer så jag hinner helt enkelt inte sitta framför datorn, datanörd som jag absolut inte är så prioriterar jag det verkliga livet... =)
Nu har jag precis avklarat dagens löprunda och rullat lite negerbollar i färgglatt strössel och kokkos. Till er som möjligtvis reagerar på mitt ordval vill jag bara säga att det visst heter negerbollar och det gör mig inte alls till rasist! Jag skulle aldrig kalla en person för neger(boll) för mig betyder ordet godis, så det så! =)
Enligt väderprognosen skulle det regna i torsdags. Tur att dessa förutsägelser inte alltid stämmer. Istället var det så här fint ljus när jag promenerade till Västhagen för kvällens viktiga fotbollsmatch. Den väldigt viktiga matchen var mellan Söders och Sidsjö-Böle, det vill säga Andreas gamla lag mot det nya... Dags att få svar på om han gjorde rätt som bytte lag...?
Gör han "kaninöron" på A eller vill han ha bollen, mån tro?? Ohh, vad spännande!!! Denna gång lyckades målvakten greppa bollen, men matchen slutade ändå; gamla laget 0 - nya laget 4.

Gurra och Erik visar att det kan vara minst lika trevligt på avbytarbänken... =)

Vilket steg, vilken koncentration, vilken lirare! Min älskling! =)

Och nu till berättelsen om denna sanna hjälten, Henrik Westrin! En man jag inte kände före matchen och som inte hade en aning om vem jag var heller. Det börjar med att jag säger till A:s pappa att det är synd att A är mittback då mitt objektiv inte riktigt når så långt in på planen ... Då, plötsligt, säger denna man som dykt upp bredvid oss på läktaren:

-Vill du låna ett objektiv? Jag: -Skämtar du med mig?

Men, nej det gjorde han inte och jag tittar storögt på när han ur sin väska plockar upp ett långt objektiv (70-200) som han räcker över till mig.

-Varsågod! säger han och ler.

Jag blir så klart överlycklig och tackar så mycket för förtroendet! Utan hans objektiv hade jag aldrig kunnat fota A i närbild som ovan. Hade jag velat hade jag tom kunnat zooma in hans fina ögonfransar, så bra var objektivet! Men, så kostar det tydligen 7000 kr också ...

Först när jag lämnar tillbaka objektivet presenterar vi oss för varandra. Han frågar vilket lag jag hejar på (så han vet om det var ok att låna ut till mig). Sidsjö-Böle, svarar jag och han skiner upp i ett stort leende. Det gör han också, han är egentligen målvakten, men är skadad för tillfället... Vilken sann hjälte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar