tisdag 20 september 2011

Temafester

En annan trevlig höstsyssla (förutom fest) är bakning. Det här fina äpplet har nu blivit äppelpaj.
Det verkar vara inne med internationellt tema på fester i höst. Vi är bjudna på både tysk oktoberfest och spansk fiesta ... och så en söderhamnsfest ... tänk om det istället hade varit söderhavsfest. Den hade jag velat åka till!

Apropå utländska tema ... Jag har läst att det är viktigt att läsa för och prata mycket med bebisar, även om de inte förstår orden ännu så tar de till sig språket ändå och framför allt uttalet. Aha, intressant tänker jag! Det vore ju lite roligt om Lukas redan tidigt kan bli tvåspråkig. Så, idag när vi tog vår dagliga promenad med vagnen pratade jag engelska med Lukas. På så sätt får jag en chans att bättra på mina språkkunskaper också. Kanske tar vi franska imorgon???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar