söndag 3 april 2011

Travpremiär

Igår var det olympiskt trav på Bergsåker. Förutom ett kort inhopp som läktarvakt för fotbollslaget när jag var liten, var det första gången jag besökte en travbana. Det blev en rolig och varm dag (närmast bastukänsla på läktaren, utan att överdriva) och som tur var hade vi även kunniga vänner med oss som kunde förklara spelet för mig. Mitt expertområde blev att förutspå vilka hästar som hade ont i magen och absolut inte skulle vinna. Tyvärr får man inga pengar för den kunskapen...

Idag känner jag mig som en zombie efter en nästan helt sömnlös natt. Dålig timing kan tyckas eftersom vi ska umgås med Andreas jobbarkompisar hela dagen uppe vid Sidsjön. Förhoppningsvis blir jag piggare av all frisk luft. Har hört att vi ska få våfflor också, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar