lördag 23 juli 2011

Höga Kusten

Tanken var att vi skulle hemestra (semestra hemma) lite i år eftersom vi numera har en underbar son att ta hänsyn till. Tillsammans med Andreas familj hade vi därför bokat rum på ett mysigt hotell i slottsliknande miljö i Höga Kusten. Men, eftersom alla väderprognoser denna vecka visat på regn valde vi att avboka och vad händer då... Jo, vädret ändrar sig och istället för regn blev det sol och 25 grader varmt. Så, då bestämde vi oss för att åka ändå men istället för en tvådagars semester blev det en trevlig dagsutflykt.

Mannaminne - fikapaus för alla, även Lukas som gömmer sig under filten här.

Andreas visar att han fortfarande kan spela gitarr.

... och jag försöker mig på ett jättedragspel på dragspelsklubben.
 
Hela gänget samlat på Rotsidan, som var vårt andra stopp för dagen.

Utsikten åt andra hållet.

Tredje stoppet blev Bönhamn där vi åt en god lunch på Söderbloms café. Tydligen har de extremt goda kanelbullar för de fick en 8 av 10 i betyg av Jocke och Malin. Hade jag inte varit upptagen med att själv servera mat hade jag gärna smakat!

Sjöbodsloppis i Bönhamn, inget för mig. Kändes mest som skräp alltihopa och på det en stark fiskdoft, då de även sålde rökt sik där...

Sötnosen sov sig igenom hela resan.



Vi åt middag på en väldigt mysig uteservering på MammaMia i Örnsköldsvik. Hade hört att de är kända för sin goda mat, och gott var det! Mätta och belåtna åkte vi sen hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar