onsdag 31 oktober 2012

En egen julstrumpa ska alla barn ha

Julen är som bekant allra bäst när man är liten! Jag vill gärna ge Lukas en magisk upplevelse, så som jag själv minns det. Så klart ska stämningen byggas upp successivt under hela december, men en godiskalender känns inte som något bra alternativ och tv-kalendern dröjer det nog något år innan han kan uppskatta. För ett tag sen fick jag därför idén att jag skulle göra en egen julkalender till min lille kille. Det ska inte vara några dyra grejer, en krita, en legobit eller en pixibok, men mer principen att få öppna ett litet paket varje dag. Paketen kommer jag att lägga i Lukas nya julstrumpa, som jag sydde till honom i helgen.

Tyget köpte jag för en billig peng på Olssons tyger och bokstäverna har jag ritat och klippt ut i filt som jag sedan limmat på. Busenkelt, även för en amatör som mig! Det bästa är att man inte kan göra fel för det finns inga givna instruktioner och alltså inget rätt eller fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar