måndag 29 oktober 2012

Barnrummet

Lukas har troligtvis fått en släng av det som kallas tre dagars-feber i helgen. Inne på tredje dagen idag, tydligen försvinner febern lika plötsligt som den dök upp så jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande under dagen. Nu sover han i alla fall ett tag så jag passar på att uppdatera mig och omvärlden.

Lukas rum är det första barnrum både jag och Andreas inrett. Ett vanligt rum fast för en mindre person, hur svårt kan det vara? Ja, det var faktiskt inte så enkelt att bestämma hur det ska se ut. Vi vill ha mycket färger och det tycker jag att vi har lyckats med, men sen gäller det även att få in smart förvaring för alla leksaker och stora ytor för skojiga lekar med vännerna. Jag kan konstatera att mycket återstår att göra. Som tur var verkar Lukas nöjd i alla fall. Det får utvecklas eftersom han blir äldre och behoven växlar.

Efter:

Nalle Puh och hans vänner på väggen.

Än så länge har Lukas inte så mycket tavlor. Detta färgglada lejon kommer från en liten butik i gamla stan i Stockholm. Jordgloben fick Lukas i 1-årspresent av mig och Andreas.
Snart får kanske Pingus babygym flytta upp till förrådet och en bilmatta flytta in här istället...

Före:
Ja, det här kanske inte var den mest rättvisande bilden... Men det är den enda vi har på Lukas rum. Massor av tapetsopor blev det. Här inne höll även taket på att lossna så det fick vi till slut spackla och måla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar