tisdag 22 februari 2011

Tvingar mig upp ur soffan ikväll

Vissa dagar är jag lika pigg som jag brukade vara innan, men vissa dagar får jag tvinga mig själv att resa mig ur soffan... Ikväll är det en sån kväll, när jag helst skulle ligga i soffan hela kvällen och bara göra ingenting.

Det blev sen middag, halv åtta, men efter en liten vilopaus övertalade jag ändå mig själv att klä på mig ytterkläderna och ta en promenad. Jag hämtade mina nya röda, jättefina vinterjacka från Nelly och köpte även, motvilligt, denna tidning. Vår barnmorska säger att hon inte tycker om mitt strutsbeteende när det gäller förlossningen, jag tycker att det har fungerat alldeles utmärkt bra att ignorera ämnet hittills. I ett försök att ändå ta reda på mer tänkte jag läsa 10 sidor förlossningsspecial. Men, först favoritprogrammet på tv, Jakten på lycka med Hanna Hellquist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar