lördag 31 december 2011

Jag lovar

Och så var det nyårsafton igen. Årets sista kväll. Jag brukar ibland ge nyårslöften och det händer att jag håller dem med, till exempel att sluta snusa (vilket jag gjorde för fem år sedan). I år tänker jag avge ett nyårslöfte att bli mer miljömedveten. Lite abstrakt kanske... Så här tänker jag: Jag ska välja ekologisk och närodlad mat när alternativet finns. Jag ska inte diska eller borsta tänderna med vattnet rinnande (jag vet, det är hemskt att jag ibland gör detta). Jag ska välja kollektivt resande framför bil. osv. osv...

Nu är det hög tid för mig att ta tag i saker som ska fixas idag. Ska städa, göra förrätt, locka håret och förbereda för födelsedagskalas om någon timme.

önskar ett GOTT NYTT ÅR till alla!

Nyårsaftonens pyssel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar