onsdag 8 juni 2011

Som ett yrväder

Idag är det full fart här hemma. Jag kokar sylt, byter glödlampa, lagar kattstege och fixar annat smått som blivit liggande. Planen för resten av dagen är tillverkning av matlådor för infrysning. Det blir fetaostbiffar, köttbullar, lasagne och eventuellt lite paj. Sen tänkte jag baka lite också, vaniljbullar, kärleksmums och chokladbollar. Sånt som kan vara bra att ha färdigt när man kanske har andra (bebis)prioriteringar och orken tryter (vilket jag gissar att den gör).

Så efter idag är jag redo, nu kan du komma ut lilla bebis!  =)

Hos barnmorskan igår fick jag tipset att ta av förlovningsringen eftersom fingarna kanske sväller så att vi annars måste knipsa av den för att inte stoppa blodflödet. Bra tips (som jag absolut inte tänkt på)! Trodde inte att det skulle vara så stor grej att ta av sig ringen, men efter att den suttit på mitt finger i 2 ½ år så känns det jättekonstigt. Som att amputera ett ben men fortfarande känna att det är där, så känns det. Har hängt den i halsbandet så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar