måndag 27 juni 2011

Gråt

Något har hänt de senaste två dagarna och jag har ingen aning om vad. Från att vara tyst och nöjd med livet till allmänt missnöjd och nästan ständigt gråtande. Hittills har det varit mat eller blöjbyte som Lukas velat kommunicera till oss men, nu gråter han så fort vi lägger ner honom själv i sin säng, trots att han nyss fått både mat och ny blöja. Man känner sig så maktlös när man inte har en aning vad som är fel och hur man ska göra det bättre... Stackars liten, säg vad du vill att vi ska göra?

De tio pappadagarna är över redan så idag är vi själva jag och Lukas. Jag testade att lägga honom i sin egen säng nu på morgonen och helt plötsligt verkar det som att vad det nu var som plågade Lukas, har försvunnit tillfälligt. Han sov 2,5 timmar i sträck, vilket även innebär att jag fått en välbehövlig skönhetssömn. Skönt!

Kanske tar vi en promenad ner på stan senare idag. Vagnen är något han fortfarande tycker väldigt mycket om, där sover han gott.


I den skumpande vagnen trivs jag bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar