onsdag 19 januari 2011

Den enas stress, den andras lugn...

Jag brukar läsa Ebba von Sydows blogg och passande nog råkar hon också vara gravid samtidigt. Bra med någon som kan mode och vill tipsa om mammakläder, just när man behöver dem! Fast jag är dålig på att shoppa kläder numera, det är liksom inget roligt att lägga pengar på kläder jag hoppas inte behöva om någon månad... Tidigare i veckan skrev Ebba ett inlägg om alla som frågar om de köpt skötbord, barnvagn o s v och att det kan bli väldigt stressande om man inte har tänkt så långt och ligger steget före. Jag förstår precis vad hon menar, blir själv ständigt påmind av vänliga medmänniskor att vi faktiskt borde börja köpa en det ena än det andra, redan nu. Förstår inte poängen med det, det är ju massor av tid kvar att fixa sånt på, eller? Det bästa med här inlägget var min insikt att det finns fler som inte är förberedda och känner sig stressade av dessa välmenande pikar. Istället gjorde det mig på något sätt lugnare. Vi är inte ensamma och det kommer nog att gå bra hur som helst! =) http://www.detkungligabrollopet.nu/ebbasblogg/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar