fredag 14 september 2012

Busenkelt sätt att sy en mössa på

Om sykunskap hade haft ett handikappsystem som i golf, då hade jag haft livstids 36+ (= riktigt illa). Det är alltså mina förutsättningar när jag bestämmer mig för att jag trots allt ska sy nya mössor till Lukas. Hur ska det sluta liksom ... Jo, riktigt hyfsat faktiskt, Lukas kommer inte att behöva skämmas på förskolan i alla fall.

Tygerna har jag köpt på Ohlsons tyger och en tydlig och enkel beskrivning hittade jag här. Tack vare de busenkla instruktionerna slapp jag den vanliga våndan då jag börjar svettas och skrika ut min frustration innan jag är klar. Stundtals var det till och med riktigt roligt att göra mössorna, vilket är en ny känsla för mig.

Tadaa! Fina va?

Stackars liten har fått sin första förkylning och med den feber, därav den ledsna minen (det har absolut inget med mössan att göra, jag lovar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar