söndag 15 juli 2012

Hälsokontrakt

På sommaren blir det alltid fler tillfällen att umgås och äta godsaker, än vad det är mitt i kalla vintern. Det är väldigt trevligt och inget jag vill ändra på men ibland kan jag känna att det blir lite väl mycket onyttigheter. Så, i onsdags skrev jag ihop ett hälsokontrakt till mig och A, som under två veckor förbinder oss till att:
  1. Träna minst 3 ggr/vecka. Både kondition och styrketräning.
  2. Endast äta hemlagad, hälsosam mat.
  3. Inte äta några sötsaker, så som godis, chips, glass, bullar, kakor, läsk, saft osv.
  4. Bara få 3 kvällar/vecka för tv-tittande
Det är aldrig för sent eller för tidigt att ändra en dålig vana. Strunta i alla ursäkter och bestäm dig för att göra det bara. Hittills går det över förväntan för oss. Vi peppar varandra till att ta löprundor på kvällarna eller aktivera oss på annat sätt, och godsakerna har jag inte saknat det minsta än. Igår till filmkvällen hade vi dessa snacks istället för den vanliga godisskålen. Mums vad gott det var!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar