torsdag 28 juni 2012

Midsommar i skärgårdsidyll

På midsommarafton packade vi väskorna fulla med smarrig picknickmat och hoppade på båten till Grinda. Det var min första gång i Stockholms skärgård och så här efteråt kan jag bara konstatera att det var lika idyllliskt, svenskt och vackert som alla säger. Det blev en midsommar jag kommer att minnas länge. Jag kommer definitivt åka dit igen.

ALLA ville vara med och dansa runt midsommarstången - vi med!

Lite trixigt att "hänga mina kläder" (Så göra vi...) med Lukas på axlarna.
  
Efter några låtar gav vi upp och startade en egen ringdans i eget tempo.
Lukas gungar i takt till trubaduren och njuter stort.

När vi skulle grilla letade vi upp en egen liten klippa med helt otroligt fin utsikt.

Dukat bord. Här fanns allt från sillunchen till nubben till grillat och potatissallad...

...och pannkakor med keso till Lukas.

Efterrätten. Lika god som den ser ut att vara!

Innan vi hoppade på båten till fastlandet igen poserade vi för familjealbumet.
Man får ju passa på när man har en mästerfotograf i sällskapet.

Hej då skärgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar