måndag 7 mars 2011

Min helg i Stockholm

Idag har jag känt mig riktigt trött och nästan lite illamående. Förklaringen finns troligtvis i allt roligt som vi tjejer hittat på i Stockholm! Fredagen blev det lite shopping, en superfin grön piké från Ben Sherman till Andreas och en blå- och vitprickig tunika i tältstorlek från Zaras till mig själv. Till middagen hade alla anlänt till huvudstaden, det blev en mysig men lugn kväll med mycket ta-igen-allt-sedan-sist-snack.

Lördagen hann vi med en tur på stan innan lunch som vi åt på det här stället (som jag glömt namnet på):

Elin och Johanna

Moa och jag

Hälsotallriken som jag åt. Det är ju faktiskt mattema denna vecka i bloggen.

Vi hade valt eftermiddagsföreställningen av Romeo och Julia för att slippa ha någon tid att passa resten av kvällen. Musikalen var toppen! Alla var jätteduktiga och vi fick romantik i överflöd och även en del skratt, trots den egentligen sorgliga storyn. Rekommenderar alla som inte är längre än 1,70 att gå och se den! (ni andra kan få problem att rymmas pga litet benutrymme mellan stolsraderna, bara som en liten varning).

Nöjda tjejer utanför Göta Lejon

Utsikt från Skrapan på söder

Kvällen fortsatte med vin (och vatten till mig) i restaurangen längst upp i Skrapan, sedan middag på Indian Garden och fler vin- och vattenglas på Judith och Bertil innan vi trötta ramlade hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar